[021] 77162930
پیروزی، روبروی مترو نیرو هوایی، پلاک ۱۶۸ ساختمان کیمیا ،طبقه پنجم واحد ۹

درمان زگیل با RF

زگیل پوستی

یکی از مسائلی که به طور شایع در خانم ها و گاهی در آقایان با آن مواجه هستیم، زگیل های مسطح است. این زگیل ها بیشتر روی صورت، گردن و گاهی هم در قسمت پایین قفسه سینه به شکل برجستگی های ریز قهوه ای رنگی ظاهر می شوند.

عامل بروز این نوع زگیل های سطحی، نوعی ویروس به نام HPV است. بهتر است بدانید این ضایعات مسری هستند و می توانند به سادگی و در اثر دستکاری منتشر شوند. اعمالی مانند بند انداختن برای از بین بردن موهای صورت یا اصلاح صورت با تیغ و استفاده از دستگاه های اپی لیدی نیز می توانند باعث انتشار ویروس زگیل های مسطح در قسمت های مختلف پوست بیمار شوند. به همین دلیل شاید بتوان دلیل گسترش زگیل های سطحی بیمار را اصلاح موهای صورت دانست.

دکتر مصطفی خدایاری ، مهارت و دانش بالایی در امور زیبایی پوست و مو دارند. دکتر خدایاری با استفاده از مجهزترین دستگاه های پزشکی و مواد باکیفیت آماده ی ارائه ی خدمات زیبایی به شما عزیزان می باشد. به روش های زیر می توانید با دکتر خدایاری ، ارتباط برقرار کنید:

شماره های تماس : ۰۲۱۷۷۱۶۲۹۳۰

پیج اینستاگرام : Drkhodayari

رابطه تضعیف سیستم ایمنی و زگیل چیست؟

هرگاه سیستم ایمنی فردی در ابتلا به بیماری یا مصرف داروهای مهار کننده سیستم ایمنی مانند کورتون، تضعیف شود، احتمال ابتلا به زگیل بالا می رود. اگر فرد بیمار، از قبل مبتلا به زگیل باشد، احتمال تکثیر ویروس و افزایش تعداد و اندازه ضایعات هم بیشتر می شود.

روش های درمان

راه های مختلفی برای درمان زگیل های مسطح وجود دارد، مانند داور درمانی با داروهای موضعی یا خوراکی، کرایوتراپی (فریز کردن)، کوتر کردن (سوزاندن) و لیزر درمانی.

در نهایت هم لیزر درمانی در درمان زگیل های مسطح کاربرد دارد. معمولا بعد از استفاده از لیزر PDL، علائم پورپورا (کبود شدگی) در محل ضایعات به وجود می آید که این علائم پس از گذشت یک هفته از بین خواهند رفت.

درمان زگیل با لیزر

درمان زگیل

کرایوتراپی

کرایوتراپی یا فریز کردن، یکی از روش های مرسوم برای درمان زگیل می باشد. در این روش بافت زگیل تخریب می شود و با استفاده از نیتروژن مایع دمای آن را پایین آورده تا اثرات درمان روی آن اعمال شود. تعداد دفعات و تکرار درمان زگیل در این روش با توجه به شکل زگیل و متغیر می باشد.

لیزر

• لیزر پالس دای

استفاده از لیزر نیز یکی دیگر از روش های درمان زگیل می باشد. در این روش هموگلوبین های موجود در رگ های خونی را هدف قرار خواهند داد. گرمای لیزر با بافت های اطراف محل زگیل منتقل شده و برای جلوگیری از رسیدن مواد غذایی به زگیل، رگ های خونی آن ها را مسدود می کنند. با این کار زگیل خشک شده و از پوست جدا می شود.

• لیزر دی اکسید کربن

در این روش از طریق ارسال پرتوهای متمرکز و قوی، باعث تخریب و محو شدن بافت های آسیب دیده می شود. این روش فقط به یک جلسه درمان نیاز دارد.

آر اف

امواج رادیو فرکانسی، یکی از جدیدترین و بهترین روش های برداشتن ضایعات پوستی از جمله زگیل محسوب می باشد. این امواج، گرمای حداقل و فرکانس بالایی دارند. در این روش به بافت های سالم آسیبی وارد نمی شود. درد و خونریزی کمتری دارد و نتیجتا اسکار کمتری به جای می گذارد.

مزیت استفاده از رادیو فرکانسی یا RF برای برداشتن زگیل

• لخته شدن فوری خون و التیام یافتن سریع جای زخم ضایعات
  • به دلیل اینکه به صورت مرحله ای انجام می شود، از دقت و ظرافت بالایی برخوردار است.
  • بدون ایجاد فعالیت عفونتی- باکتریایی
  • نیاز به بخیه ندارد بنابراین اسکار یا آسیب روی پوست ایجاد نمی شود.
  • تورم، درد و فشار کمتری نسبت به جراحی دارد.
  • بدون درد و با بی حسی موضعی ساده انجام می شود.

مطب دکتر مصطفی خدایاری مجهز به دستگاه RF می باشد و آماده ارائه خدماتی مانند برداشتن خال و زگیل به روش RF و کرایوتراپی می باشد.

مراقبت های بعد از درمان

حین درمان زگیل های مسطح که اساساً هیچ خطری برای فرد ندارند و فقط از نظر زیبایی مشکل ساز هستند، باید مراقب عارضه های درمان ها مانند لک شدن پوست به دنبال فریز کردن، سوزاندن یا لیزر درمانی بود و از بروز آنها پیشگیری کرد. منطقی تر آن است که ابتدا چند ضایعه بیمار به طور آزمایشی درمان شوند و اگر عارضه ای دیده نشد، در جلسه های بعدی تمام ضایعات درمان شوند.

استفاده از کرم های لایه بردار ملایم مانند اسید میوه های ضعیف و استفاده مرتب و مداوم از ضد آفتاب ها به این بیماری توصیه می شود.

استفاده از مکمل های غذایی مانند روی یا سلنیوم نیز ممکن است تا حدی بتواند نقص ایمنی فرد را برای مقابله با تکثیر ویروس زگیل جبران کند. هنوز هیچ درمان قطعی برای خلاص شدن از شر زگیل ها وجود ندارد. در حال حاضر تنها واکسن ضد زگیل موجود در بازار، مخصوص زگیل های تناسلی است.

تزریق این واکسن ها به دختران جوان، می تواند از ابتلای دهانه رحم در آینده تا حد زیادی پیشگیری کند.

توصیه می شود برای انجام درمان های پوستی و مراقبت های بعد از آن به بهترین دکتر پوست در تهران مراجعه نمائید.