۷ دقیقه
[ratemypost]

تزریق ژل به بینی

تزریق ژل به بینی
آنچه می خوانید...

تزریق ژل به بینی یک روش غیر جراحی برای تغییر شکل بینی است که امروزه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. در ابتدای مقاله باید یادآوری شود که این روش یک عمل جراحی نیست و نمی‌تواند جایگزین جراحی بینی باشد، اما نقایصی که در بینی وجود دارد، مانند قوز و لبه بینی را می‌توان با تزریق ژل تا حد زیادی اصلاح کرد. در این مقاله با ما همراه باشید تا این روش را به طور کامل برای شما عزیزان بررسی نماییم.

تزریق ژل به بینی

تزریق ژل به بینی چیست؟

تزریق ژل به بینی یک روش هوشمندانه برای تغییر شکل و ترمیم بینی به شمار می‌آید و همچنین می‌تواند برای اصلاح نقایص جزئی پس از رینوپلاستی در بیماران مورد استفاده قرار بگیرد. افرادی که از فرم بینی خود راضی نیستند و بینی آن‌ها دارای نواقص جزئی است نیز می‌توانند برای رفع و بهبود ظاهر از این روش استفاده نمایند.

بعد از انجام رینوپلاستی، ممکن است بینی دچار مشکلاتی گردد و یا بینی تغییر شکل بدهد، همینطور پوست نیز توانایی محدودی برای نگه داشتن این تغییرات دارد و چالش‌های دیگری در بینی که ممکن است افراد با آن مواجه شوند که با ترمیم‌های جزئی و تزریق ژل یا چربی سریعا بهبود می‌یابند. بهبود فرم ساختار بینی با تزریق فیلر به بینی، میان کسانی که از جراحی هراس دارند رواج یافته و معمولا پس از انجام این فرآیند، رضایت زیادی از نتایج به دست می‌آید.

آیا می‌توان با تزریق ژل، شکل بینی را تغییر داد؟

تزریق ژل به بینی باعث می‌شود تا نوک بینی کمی به سمت بالا کشیده شود. همچنین در صورت وجود فرورفتگی در تیغه بینی با تزریق ژل سطح آن صاف می‌شود. بنابراین می‌توان گفت بله با تزریق ژل نیز شکل و فرم بینی تا حدودی تغییر خواهد داشت اما این نکته قابل ذکر است که این روش به اندازه جراحی تغییراتی در بینی ایجاد نمی‌کند.

موارد ممنوع تزریق ژل به بینی

  • بینی دارای ابعاد بزرگ باشد.
  • بینی در نقطه ای شکستگی داشته باشد.
  • در صورت کج بودن بینی نمی‌توان از ژل برای اصلاح استفاده کرد.
  • در صورتی که فرد به هرگونه ژل و ماده تزریقی حساسیت داشته باشد.

در موارد نام برده شده تزریق ژل، راه حل مناسب و کارآمدی نبوده و جراحی و دیگر روش‌ها توصیه می‌شود.

تزریق ژل بینی

مزایای تزریق ژل به بینی

  • نتیجه نیمه ماندگار: بسیاری از افراد خصوصا آقایان برای انجام جراحی بینی تردید دارند اما علاقه مند هستند که فرم بینی خود را تا حدودی اصلاح کنند و نتایج مشابهی را بدست آورند. این روش برای این افراد یک گزینه عالی و موثر می‌تواند باشد.
  • هزینه کمتر: عمل زیبایی بینی یکی از پرهزینه‌ترین جراحی‌ها به شمار می‌رود که این موضوع بسیاری از علاقمندان را محدود می‌سازد. توانایی مالی یکی از مسائل مهمی است که هر شخص قبل از انجام هر کاری به آن فکر می‌کند. تزریق فیلر به بینی، به دلیل هزینه مناسبی که دارد موجب سهولت بهبود ظاهر بینی می‌شود و همه افراد می‌توانند از این روش استفاده کنند.
  • غیر تهاجمی بودن: همانطور که می‌دانید روش جراحی با بیهوشی انجام می‌شود و به طور کلی یک روش تهاجمی است که با عوارض جراحی مختص به خود همراه است. در روش تزریق فیلر بینی از ابزارهای جراحی و یا داروهای بیهوشی استفاده نمی‌شود و فقط تزریق صورت می‌گیرد.
  • دوره نقاهت آسان: جراحی بینی دارای دوره ریکاوری و دوران نقاهت نسبتا طولانی است. دوران نقاهت در تزریق ژل به بینی بسیار ساده بوده و فقط نیازمند این است که برخورد با بینی صورت نگیرد و به ناحیه تزریق فشار وارد نشود. پس از تزریق کبودی بسیار کمی در اطراف ناحیه تزریق به وجود می‌آید که بعد از دو روز رو به بهبود رفته و نیاز به استراحت ندارد.
  • ریسک کم: در جراحی به دلیل باز شدن پل بینی و تغییرات اساسی ریسک زیبا شدن بسیار بالا بوده و فرد دارای تنش بالایی در آن مراحل است. اما در این روش به دلیل رفع نواقص، زیباسازی قطعی صورت می‌گیرد و ریسک بالایی را در بر ندارد.

آیا تزریق ژل عوارض دارد؟

همه تزریقات با عوارضی مثل تورم، کبودی و یا در موارد نادر با خونریزی همراه هستند. با توجه به این که بینی یکی از نواحی ظریف صورت است، برای جلوگیری از هرگونه عوارض ناخواسته و احتمالی، تزریق ژل به بینی باید توسط بهترین دکتر پوست انجام شود.

آیا امکان حرکت ژل یا فیلر در بینی وجود دارد؟

یکی از عوارضی که بسیار نادر است، جابجایی ژل بینی است که امکان دارد به ناحیه نزدیک به زیر چشم نیز حرکت کند و یا در پس این جابجایی، ظاهری موج دار ایجاد شود. در صورتی که مراقبت‌های بعد از تزریق را با دقت انجام دهید و این روش را نزد یک پزشک پوست خوب انجام دهید، احتمال بروز این عارضه بسیار کم و تقریبا محال است.

چه افرادی کاندید مناسبی برای تزریق ژل بینی هستند؟

بسیاری از افراد دارای فرم بینی طبیعی هستند، با این وجود دارای برخی نواقص ظاهری و عیوب مختصر در این ناحیه هستند. ممکن است افراد به دلیل ترس از جراحی و یا عدم تمایل به گذراندن دوران نقاهت جراحی، مایل به انجام روشی غیر تهاجمی باشند. به همین دلیل تزریق فیلر به بینی را بر انواع روش‌های جراحی ترجیح می‌دهند. در ادامه به برخی از مناسب‌ترین کاندیدای تزریق ژل بینی اشاره خواهیم داشت:

  • افرادی که دارای نامتقارنی ظاهر در بینی هستند.
  • افرادی که در قسمتی از بینی خود دارای گودی یا فرورفتگی هستند.
  • بسیاری از افراد در ناحیه ای از بینی خود برجستگی کوچکی دارند که با تزریق ژل می‌توانند به راحتی آن را رفع کنند.
  • برخی افراد دارای بینی با فرم تخت هستند، که گاهی از تزریق ژل استفاده کرده تا در مکان مناسب تیغه بینی، برجستگی کمی ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: ماندگاری فیلر لب چقدر است؟

چه افرادی باید از تزریق ژل بینی اجتناب کنند؟

  • خانم‌های باردار و یا شیرده
  • افرادی که دارای عفونت‌های سینوسی هستند.
  • اشخاص دارای بیماری‌های مزمن نظیر اختلالات خونی
  • اشخاصی که به ماده هیالورونیک اسید حساسیت دارند.
  • افرادی که به بی حسی‌های موضعی یا تزریقی نظیر لیدوکائین حساسیت دارند.
  • افرادی که دارای بیماری خودایمنی نظیر التهابات فعال یا ضایعات سرطانی و … هستند.

مدت زمان تزریق ژل به بینی چقدر است؟

مهم‌ترین مزیتی که برای تزریق ژل به بینی می‌توان در نظر گرفت، زمان کم این کار است. تزریق فیلر بینی اغلب حدود چهل الی شصت دقیقه زمان لازم دارد و شما می‌توانید پس از این مدت زمان کوتاه نتیجه مورد نظر خود را مشاهده کنید و از فرم جدید بینی خود لذت ببرید. گاهی لازم است تا ژل تزریق شده در مدت زمان کوتاهی با جلسه بعدی نیاز به تمدید داشته باشد که به نظر پزشک بستگی دارد اما در مقابل در برخی افراد، ژل ماندگاری بیشتری داشته و فاصله زمانی با جلسه بعدی بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: لیفت بینی بدون عمل جراحی

میزان ماندگاری ژل بینی

در این روش از انواع ژل یا فیلر برای فرم دهی، رفع نواقص و ناهمواری‌های سطح بینی استفاده می‌شود. افرادی که دچار شکستگی‌های بینی شده اند یا دفورمیتی شدید بینی دارند، باید حتما از تکنیک‌های جراحی باز یا بسته استفاده کنند و تزریق ژل به بینی برای این افراد کارساز نیست. تزریق فیلر بینی با توجه به نظر و صلاحدید نظر پزشک پوست شما، ممکن است مجددا مورد ترمیم قرار بگیرد تا نتیجه مطلوب و مورد انتظار نیز حاصل شود. زمانی که فرد مراجعه کننده به ظاهر مورد نظر خود دست یافت، جلسه ترمیمی تا 8 ماه الی یک سال بعد بسته به دوام ژل مورد نظر، به تعویق انداخته می‌شود. این نکته را یادآور می‌شویم که بدن به حالت خودکار قابلیت بازگشت به حالت طبیعی دارد و یکی از علت‌های ترمیم تزریق ژل همین دلیل است.

ارتباط با دکتر مصطفی خدایاری

اشتراک گذاری مطلب:

دکتر مصطفی خدایاری

دکتر پوست، مو و زیبایی
فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران
درمان چاقی و پر خوری بدون دارو و رژیم لاغری بصورت تضمینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + سه =