دکتر مصطفی خدایاری » دانستنی‌های پوستی » از بین بردن زگیل کف پا با روش های درمانی
۴ دقیقه
[ratemypost]

از بین بردن زگیل کف پا با روش های درمانی

از بین بردن زگیل کف پا
آنچه می خوانید...

از بین بردن زگیل کف پا دغدغه افرادی است که با این مشکل پوستی دست به گریبان هستند. درمان زگیل کف پا روش های مختلفی دارد که می خواهیم شما را با آن ها آشنا کنیم. در ادامه این مقاله، اثرگذارترین شیوه ها برای درمان زگیل کف پا را با شما درمیان خواهیم گذاشت.

برای کسانی که این مشکل پوستی را دارند، از بین بردن زگیل کف پا اتفاقی بسیار مثبت و انگیزه بخش است. برای درمان، شیوه های مختلفی وجود دارد. پس از بررسی و توضیح این روش ها، شما می توانید مقایسه کنید که کدام روش اثربخش تر و بهتر است.

پیش از بررسی روش ها، ابتدا بایستی اشاره کرد که زگیل کف پا به طور کلی عارضه پوستی خیلی خطرناکی نیست که نتوان با آن کنار آمد. اما معمولا مشکلات پوستی در گذر زمان فرم بدی به خود می گیرند و بهتر است که در اولین فرصت درمان شوند.

درمان زگیل کف پا

روش های از بین بردن زگیل کف پا

شاید به نظرتان غیر ممکن برسد اما در بسیاری از موارد زگیل کف پا بعد از مدتی به طور خود به خود از بین می رود. یعنی پس از گذشت زمانی، زگیل پوستی برطرف می شود. اما مشکلی که در این حالت وجود دارد این است که آیا به طور دائمی برطرف شده یا پس از چند مدت دوباره زگیل بر می گردد؟ متاسفانه امکان بازگشت زگیل کف پا وجود دارد و عوامل دیگری در رشد و گسترش آن نقش دارند. به همین جهت بهتر است درمانی برای این مشکل پوستی انتخاب کنید که خیالتان از آن آسوده باشد.  در ادامه روش های درمانی را معرفی می کنیم.

لیزر زگیل کف پا

امروزه از بین بردن زگیل و خال با لیزر از رایج ترین روش ها شده است. به طور کلی لیزر پوستی از بهترین روش ها برای از بین بردن مشکلات به وجود آمده بر روی پوست است که باعث می شود شما از درمان زگیل کف پا خود آسوده خاطر باشید.

با انجام لیزر، منبع تغذیه زگیل سوخته شده و از بین می رود. به همین دلیل دیگر زگیل نمی تواند رشد و نمو کند و پس از مدتی به طور کامل از بدن خارج می شود.

این روش درد بسیار کمی دارد و اثربخشی سریع و خوبی دارد. با انجام لیزر، زگیل کف پا با سرعت قابل توجهی از بین می رود و لکه آن نیز بر پوست باقی نمی ماند. توصیه می شود که از لیزر co2د فرکشنال یا لیزرهای دیگری که متخصص پوست، مو و زیبایی برای شما توصیه کرده است استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که لیزر زگیل کف پا بایستی هر ماه تکرار شود تا زمانی که زگیل به طور کامل از بین برود و رگ های تغذیه کننده آن به طور کامل بسوزد. توجه کنید که درمان به تنهایی کافی نیست و بایستی با مراقبت های لازم از بروز دوباره زگیل کف پا جلوگیری کنید. برای مثال، بعد از اینکه لیزر انجام دادید، نباید آن را بخراشید و اجازه دهید که مایع آن خارج شود زیرا باعث گسترش زگیل به قسمت های دیگر پوستتان می شود.

لیزر زگیل کف پا

درمان دارویی زگیل کف پا

پس از انجام معاینات لازم، متخصص پوست شما داروهایی برای درمان زگیل کف پا پیشنهاد می دهد. عموما این داروها برپایه سالیسیلات اسید است که باعث می شود منابع تغذیه و رگ های خونی متصل به زگیل ها کاملا خشک شود و پس از مدتی دیگر زگیل وجود نداشته باشد.

در این روش درمانی، ممکن است رد زگیل بر پوست باقی بماند اما با رعایت نکات بهداشتی، اثر آن کاهش می یابد.

درمان دارویی زگیل کف پا

نکات مهم بعد از درمان زگیل کف پا

لیزر و درمان دارویی، اثر قطعی بر از بین بردن زگیل کف پا دارند اما نگهداری از نتایج به دست آمده، نیازمند مراقبت های بعد از درمان است. با انجام این نکات از بازگشت زگیل کف پا به پوست جلوگیری می کنیم.

  • رعایت نکات بهداشتی : فقط از کف و دمپایی های خودتان استفاده کنید و هنگام استفاده از دمپایی یا کفش دیگر، حتما جوراب بپوشید. با اینکار زگیل در کف پای شما رشد نمی کند و از امکان سرایت زگیل به دیگران جلوگیری می کنید.
  • به ناحیه زگیلی دست نزنید: با دست زدن به زگیل، باعث می شوید که این عارضه پوستی در سطح پا پخش شود زیرا قابلیت گسترش آن بسیار بالاست. همچنین پس از تماس با آن، باید دست خود را بشویید تا روی پوستتان باقی نماند.

نتیجه گیری

روش های مختلفی برای از بین بردن زگیل کف پا وجود دارد که می توانید آنها را داشته باشید. توصیه می شود که پس از معاینه و مشورت توسط متخصص پوست و مو دکتر خدایاری، بهترین روش درمان زگیل کف پا را انجام دهید.

اشتراک گذاری مطلب:

دکتر مصطفی خدایاری

دکتر پوست، مو و زیبایی
فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران
درمان چاقی و پر خوری بدون دارو و رژیم لاغری بصورت تضمینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 2 =